Gyűrűs napfogyatkozás expedíció 2005 - Spanyolország

2005. szeptember 30. - október 3. - október 7.

Szóval délután fél hatkor sikeresen elindultunk. Álljon most itt az expedíció résztvevőinek névsora abc-sorrendben: Busa Sándor, Gyenizse Péter, Pápics Péter István, Riss József, Simonkay Piroska, Szabó Barna, Tepliczky István és Tordai Tamás. Tehát nyolcan voltunk, a kisbuszban a kilencedik ülést a csomagok foglalták el... Indulásunkkor gyönyörű kettős ívű szivárvány búcsúztatott minket, úgyhogy már korán előkerültek a fényképezőgépek, és megkezdődött az automata vakuk szidalmazása is... A határon sem volt semmi probléma, gyorsan vettünk autópálya-matricákat, és begyújtottuk a hajtóműveket. Éjszaka az ausztriai Alpokon keltünk át, itt az autópálya többször 1000m felett visz, így már ekkor megtapasztalhattuk, milyen az, mikor 3°C a hőmérséklet - kellett is a két pulcsi meg a télikabát. Első éjjel felváltva vezettek a tapasztaltabb résztvevők, így jól haladtunk, még akkor is ébren voltam, amikor átléptünk Olaszországba, majd a Nappal együtt a Pó-síkságon keltem.

Útvonalunk a következő volt vasárnap estig: Budapest - Tata - Wien - Graz - Klagenfurt - Udine - Verona - Bréscia - Piacenza - Génova - Nice - Aix-en Provance - Montpellier - Perpignan - Figures. Olaszországban voltak kisebb gondok, pl. azt hittük, hogy füstöl a kocsi, de kiderült, hogy normális, majd volt egy kis dugó Génovába lefelé az autópályán, de időt lényegében nem vesztettünk, szépen haladtunk. A tenger megpillantása igen nagy örömöt okozott, nehéz is volt visszafogni az embereket, mert a fürdés, vagy az étteremben evés valószínűleg értékes órákat emésztett volna fel - úgy gondoltuk, hogy majd a fogyatkozás után ráérünk... Cannes-ban majdnem fürödtünk egyet, de végül csak egy a tengerhez közeli parkolóban vertünk ideiglenes tábort, és Tepi gázlángján instant leveseket és konzerveket csináltunk. Mennyei volt a sok májkrém és tartóskenyér után. Innen nagy sebességgel indultunk tovább, estére mindenképpen Spanyolországban akartunk lenni, az első benzinkútnál már részletes térképet is beszereztünk, és elkezdtük tanulmányozni a lehetséges célpontokat. Tordai Tamás európai kempingeket tartalmazó útikönyve is jó szolgálatot tett.

Délután elhúztunk Marseille fölött, ott láttuk ezt az érdekes hegyet, sajnos nem tudtunk megállni és fotózni, így az ablakból az elsuhanó táj előtt lehetett csak fényképezni. Ekkorra már az én kezemben volt a térkép, navigátorrá léptem elő :-) A naplemente gyönyörű fényei bíztattak minket Montpellier után, majd villámlás közepette érintettük a Pireneusok keleti határát, s a hegyeken átkelve spanyol területen egyből kemping után kellett néznünk. Empúries közelében a tengerparton meg is találtuk az előirányzott szálláshelyet, azonban a bejelentkezéssel egy időben elkezdett ömleni az eső, így le kellett mondanunk a sátorverésről. Sikerült azonban megbeszélnünk a helyiekkel, hogy az étterem fedett teraszán alhassunk, így leterítettük derékaljainkat, és hálózsákjainkba bújva reménykedtünk, hogy másnap szebb idő fogadjon bennünket. Természetesen a technika folyamatosan velünk volt, Tepi révén folyamatosan frissítettük az aktuális műholdképet, és a GPRS engedte lehetőségeinket teljes mértékben kihasználtuk...

Előző oldal - Következő oldal

© Copyright Pápics Péter István 2005.