Koppenhága

Mielőtt elutaztunk volna Dániába, még sütöttünk püspökkenyeret, amit Flóra az utolsó munkanapján osztott meg a munkatársaival – szerencsére nekünk is maradt, egy részét el is vittük az útra… Péntek este 22:15-kor indult a “fapados” (mármint korán megvéve a jegyet, az jó olcsóóó) buszunk, ami elég szuper volt, emeletes, modern, kényelmes, ráadásul az emeleten legelöl ültünk (természetesen biztonsági öveinket becsatoltuk), úgyhogy igen jó kilátásunk nyílt az éjszakára :-) A helyet Flóra szerezte. Elég jól aludtunk az éjjel (na jó, én igen, Flóra nem), csak a megállásoknál ébredtünk fel, és sajnos nem tudtuk megnézni az Øresund-hidat Malmö és Koppenhága között, mert nem ébredtünk fel, csak utána :-( Pedig ez Európa egyik leghosszabb hídja, sőt a leghosszabb, amin vasúti közlekedés is van.

img_1918.JPGReggel nem sokkal 6 után érkeztünk meg, és egyből besétáltunk a belvárosba, ahol a pénteki buli utáni hatalmas mocsok és pár kissé illuminált ember fogadott minket… Még teljesen kihaltak voltak az utcák, amikor megnéztük a Városházát, a Bíróságot és az Értéktőzsde épületét – utóbbi volt szerintem az egész város legszebb régi látnivalója, majd voltunk az erődben – melynek egyik bástyáján még egy szélmalom is volt. Odafelé elmentünk az Alexander Newskij ortodox templom előtt, és láttuk a Márvány Templomot is. Aztán a nap folyamán megteltek az utcák turistákkal, mi vettünk Koppenhága-kártyát, amit aztán a következő 24 órában többszörösen kihasználtunk (utazás, belépők). Voltunk még sétahajózni (ez nagyon szuper volt, a csatornákból láttuk a fél várost), láttuk Tycho Brahe mellszobrát, a Kerek Tornyot (ahova egy orosz – név szerint Nagy Péter cár – hintóstul hajtott fel), a Fekete Gyémánt nevű könyvtárat (jó modern – mint a szemben levő irodák és lakóépületek, melyek egy részét régi raktárakból alakították ki). Estefelé elsétáltunk több hadihajó mellett, láttuk Michelangelo Dávid szobrának másolatát, az új Operaházat (ez is modern ;-D) és a Kis Hableányt is (na jó, a szobrát). Végül a Barock étteremben zártuk a napot – mit sem tudva a város másik részében zajló zavargásokról.

A szállásunk egy nagyon kulturált hostelben volt, chip-es kulcsokkal, meg mindennel. Itt is reggeliztünk másnap (miután éjjel megvívtam harcomat egy gyilkos, vérengző éjjeli “vadállat” lepkével – tényleg félelmetes volt arra ébredni, hogy csapkodja magát az ablakhoz…). Sajnos vasárnap az idő már nem volt olyan jó, de délutánig még nem esett. Bezzeg akkor… Na szóval először elmentünk a Rosenborg kastélyhoz, ahol kint hadi bemutató volt, benn meg a koronázási ékszerek. Utána elmentünk a Nemzeti Galériába, majd a Geológiai múzeumba, ahol szép nagy meteorit-gyűjtemény volt. A múzeum előtt állt a 20,1 tonnás Agpalilik meteorit 15 tonnás darabja, míg benn látható volt ennek egy csiszolt szelvénye is. Ezután még betettük a lábunkat a Botanikus Kertbe is, de az eső kiűzött minket.

Végül még bejártuk az egész Christiania negyedet, majd lassan visszasétáltunk a buszterminálhoz (közben láttuk a csavaros tornyű Vor Frelsers Kirke-t is). Csak kicsit áztunk el… A visszaúton még sikerült látnunk valamit a már korábban említett nagy hídból is, aztán aludtunk. Oslóban giccses napfelkelte és szivárvány fogadott minket reggel fél hétkor :-) Jól be is dőltünk az ágyba aludni.

Ma Flóra levágatta a haját, és nagyon szuper lett az új frizurája :-D Közben a szüleink meg aggódtak, mert hallottak a zavargásokról, amikről persze mi meg nem is tudtunk. Aztán beszéltünk velük és megnyugodtak. Délután voltunk bowlingozni, amiben egyre jobbak vagyunk. Flóra nagyon szépeket gurított, nekem meg sikerült túljutnom a 100-on (nem röhögni) és egy duplát (XX) is gurítottam. Most megyünk aludni. Ja, vannak új képek, lehet őket nézegetni.

2 thoughts on “Koppenhága

1. Flora

Eleg vicces ezt 13,5 ev utan elolvasni (a puspokkenyer recept miatt keveredtem ide ujra)! Ki gondolta volna, hogy 7 evvel kesobb Daniaban fogok lakni?!