Az elmúlt napok…

Hétfőn főleg ERASMUS-t intéztem (majd erről írok később egy külön posztban), aztán Flórával voltunk bowlingozni. Nem voltunk csúcsformában, egyszer sem tudtunk 100 fölött gurítani egy sorozatban… Kéretik nem cikizni egyikünket sem! Van itt pár bolt, ahol csak a papírpénzt kell a pénztárosnak adni, az aprót egy automatába kell bedobálni (a kasszánál), és az ember az automatából kapja a visszajárót is! Egyébként Oslo elég szemetes egy város, nincs az a nagy tisztaság, semmivel sem jobb, mint Budapest – sőt… A norvégok nem vigyáznak az utcák tisztaságára!!!

vikingship.jpgKedden elkezdtem használni a 48 órás Oslo Pass-omat, így egy nap alatt gyorsan 5 múzeumot is megnéztem. Először is bementem a belvárosba az erődhöz, hogy azt reggeli fényben is lefotózhassam (a képeket nemsokára fel fogom tölteni), majd a 91-es hajóval átmentem a Bygdøy-ra – itt található mindegyik múzeum. Először a Norwegian Museum of Cultural History-ban voltam, ami lényegében egy skanzen. Sok szép régi házat mutat be a szabadtéri kiállítás. Ez után következett a Viking Ship Museum – ahol a régi viking hajók vannak kiállítva. Ez is nagyon tetszett, főleg hogy sikerült egész jó képeket is csinálnom a kiállítóterem falának támasztott fényképezőgéppel (ezt a technikát már a templomok belsejében is alkalmaztam – így nem kell állvány a hosszú expozíciós, több másodperces képekhez…). Innen egy kicsit nagyobb séta következett, amíg elértem a félsziget egyik másik részére, ahol a maradék három kiállítás van. Itt először a Fram-ban voltam, ami már abban is érdekes, hogy a kiállítótermet egy eredeti hajó köré építették. Ez a hajó jutott el legészakabbra a tengeren (három évig a jégbe fagyva, és azzal sodródva, de erre tervezték…), és Amundsen is ezt használta híres expedícióján. Innen a Norwegian Maritime Museum-ba mentem át, ami tele volt hajó-makettekkel, és volt egy olyan moziterem, ahol panorámavászonra vetítettek egyszerre öt projektorral – ami ugyan technikailag nem volt tökéletes, de az összhatás mindenképpen lehengerlő volt :-) Végül a Kon-Tiki Museum-ba látogattam el, ahol a Kon-Tiki hajókról és a hozzájuk kapcsolódó expedíciókról van kiállítva egy szép anyag – többek között a dokumentumfilmnek odaítélt Oscar-díj is. Amikor innen kijöttem, akkor volt egy kis záporeső (mostanában ilyen az idő), szépen látszottak az esőfüggönyök több irányban is… Este Flórával kivettük a kölcsönzőből az Alfi c. filmet, amit egyik lakótársunkra való tekintettel csupán magyar felirattal, és nem magyarul néztünk meg :-)

Ma megint elmentem a Holmenkollen sánchoz, de most megnéztem a símúzeumot és a sánc tetejéről a kilátást is – mindkettő jó volt. Egyébként a létesítményt le fogják bontani, hogy a 2011-es világversenyre már egy új, modernebb sáncot építsenek. Innen elég sokáig tartott, míg átértem a város másik felében levő Norwegian Museum of Science and Technology-ba, de megérte ez is, mert a rengeteg érdekes kiállításon kívül volt még egy interaktív, amolyan Csodág Palotája-szerű rész is, ahol legalább egy órát eltöltöttem. techmuseum.jpgVolt ott örvénykeltő, meg különféle méretű buborékokat lehetett különböző sűrűségű folyadékoszlopokon felengedni, de a legjobb talán az infrakamera volt, aminek a testhőmérsékletemről alkotott képét az előttem levő falra real-time vetítették ki… A homlokom volt a legmelegebb, a polárpulcsi nem engedett ki hőt, és a szemüvegem lencséi sem engedtek át sugárzást :-) De volt ott még nagyon sok érdekesség is. Délután Flórával voltunk egy AIESEC-es tagtoborzó rendezvényen, ahol ő beszélt pár percet az itteni élményeiről. Ezután egészen hazáig csak angolul beszéltünk egymással (közben voltunk vásárolni is), mert kicsit megijedtem, hogy mi lesz velem Belgiumban, de egész jól ment, és volt hogy már észre sem vettem, hogy angolul beszélünk (a boltban egyszer véletlenül egy mondatot magyarul mondtam, Flóra meg visszakérdezett angolul, hogy mit mondtam :-D). Szóval ezzel biztos nem lesz baj, csak kéne egy kis önbizalom…