Nyaralás – 5. (befejező) rész

2007.08.02. – folytatás

Az internetezés után (jött egy halom szemét az ERASMUS levelezőlistán…) vettem Flórának egy kis meglepetést, majd visszajöttünk a szállásra, és dél után nem sokkal nekiálltam olvasni. Közben Anyu elsétált a faluba meg vissza, hozott péksütiket, meg banánlét, aztán elmentek Apuval (autóval) egy nagy templomot megnézni, majd hazajöttek, Anyu csinált vacsorát, és az után (este nyolc körül) nem sokkal be is fejeztem a Harry Potter utolsó kötetét – azaz ma egyhuzamban 330 oldalt olvastam el angolul! Egyszerűen nem tudtam letenni. Nagyon jó volt. Szerintem ez volt a legjobb mind a hét közül. Most Apu olvassa… Már csak egy nap maradt a nyaralásból, aztán megyünk haza. Egyébként a mára beígért esőből nem lett semmi, így ez volt az első nap, hogy nem jött be az, amit előre jeleztem – bár amikor bejött az sem az én érdemem volt, csak a GFS nevű numerikus modellé :-) Kicsit sajnálom hogy haza kell menni, és otthon még Osló előtt egy csomó dolgot elintézni, amihez persze nem sok kedvem van – milyen jó is lenne egyből inkább oda menni… Abban szinte biztos vagyok, hogy nem lesz három nap kéktúrázás, de reméljük nem lesz igazam. Majd meglátjuk.

2007.08.03.

Ma nem sokkal dél előtt lementünk Hinterzarten-ba autóval, majd egy kis séta és péksütemények beszerzése után (nagyon finom vaníliás mazsolás csiga) vonattal átugrottunk Titisee-be. Itt megint csak sétáltunk egy jót, és Anyu éles szemének köszönhetően lett Flórának a táskájára rávarrható német zászló, amit kért. Majd vonattal vissza, és autóval át Neustadt-ba, ahol eddig még nem voltunk – most megnéztük a nagyon pici belvárosi jellegű részét, és a szép templomát, viszont ezt sajnos csak kívülről, mert belül teljes felújítás folyt. Végül bevásároltunk holnap reggelire, és hazajöttünk. Ma már csak pakolás, és holnap reggel indulunk hazafelé. Ha minden terv szerint megy, akkor menet közben Ulm-ban még megnézzük a belvárost. Most egyébként Apu olvassa a HP-t megállás nélkül…

2007.08.04.

Ez már otthonról írom… Szóval reggel párafelhőben ébredtünk, konkrétabban úgynevezett nyílt ködben, azaz felfelé látszott az ég kékje, de horizontális irányban köd volt. Ez azzal járt, hogy ahogy a Nap átsütött a fák között, gyönyörűen látszottak a fénysugarak… Szóval szép volt az utolsó reggel. Még az autózás közben is sokáig hasonló időjárási körülmények között haladtunk. Hazafelé megálltunk Ulm-ban, ahol megtekintettük a székesegyházat, és a belvárost – amiből valószínűleg a világháborúban nem sok maradt, mert nagyon kevés régi ház bolt benne. Innen hazáig már sima volt az út, leszámítva a magyar határon azt a 2 km-es sort, amiben egy órát álltunk :-) Itthon Bálint fogadott volna minket, ha nem bulizott volna éppen, így csak a kupi fogadott minket… Kicsit segítettem rendet rakni, aztán végre beszélhettem Flórával Skype-on. Közben lassan felmennek az utolsó képek is – a következő napokban megcsinálom majd a képaláírásokat is. Szép volt ez a nyaralás, alig volt pár perc, amiben unatkoztam!